پرتال تعاون

روش های دوری از کابوس در خواب • پرتال تعاون

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶

روش های دوری از کابوس در خواب

دسته بندی : خدمات رفاهی تاریخ : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققین شده نشان می دهد برای جلوگیری از مشاهده کابوس در خواب باید بین ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز خوابید و خواب طولانی بعد از ظهر یکی از عوامل افزایش احتمال کابوس هست. این بررسی با مطالعه بر نحوه خواب یک جامعه آماری به اثبات رسیده هست.

کابوس‎ها جدا از این که می‎توانند با ترساندن افراد تاثیراتی منفی روی آن‎ها بگذارند، خواب آن‎ها را هم خراب می‏‌کنند.

مطالعات دانشگاه آکسفورد نشان داد محققان آرزوها و کابوس‎های ۸۴۶ نفر را بررسی کـــردند. نتیجه این بود که از هر ۲۰ نفر یک نفر هفته‌‏ای یک بار کابوس می‏‌بیند و افرادی که مشکلاتی روحی و روانی دارند انجام گرفتیدا افزایش از افراد عادی کابوس می‎بینند.

در این آزمایش ۸۹ درصد افراد خانم بودند و میانگین سنی افراد ۴۴ سال بود. در نتیجه این مطالعات مشخص انجام گرفت افرادی که بعداز‌ظهرها برای مدتی طولانی‎تر می‌‏خوابند ۳۵ درصد افزایش در معرض کابوس دیدن هستند.

طبق هستانداردها زیاد از ۹ ساعت خوابیدن در شبانه‎روز خوابیدن طولانی به حساب می‏‎آید و افرادی که خوابی طولانی دارند هم افزایش در معرض کابوس دیدن هستند.

عده‎ای دیگر از افرادی که کابوس می‌‏بینند افرادی هستند که کاهش از ۷ ساعت در شبانه‎روز می‌‏خوابند. این یعنی بهترین میزان خواب برای دوری از کابوس دیدن بین ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‎روز هست.