پرتال تعاون

رفع خمیدگی و قوز کمر با تمرینات خانگی • پرتال تعاون

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶

رفع خمیدگی و قوز کمر با تمرینات خانگی

دسته بندی : خدمات رفاهی تاریخ : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

 

امروزه انواع کارها و امور با هستفاده از کامپیوتر انجام می شوند و پشت میخانومشینی در پایانی حرفه ها باب انجام گرفته هست. افراد پشت میز نشین غالبا دچار خمیدگی و قوز کمر می شوند برای درمان این حالت برخی تمرینات ورزشی ساده خانگی را در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.


خمیدگی کمر ناشی از طرز ایستادن و نشستن اشتباه هست. برای رفع خمیدگی کمر میتوانید در زمان کم تمرینات ساده بدنی را با دیوار و صندلی انجام دهید.
طرز ایستادن و نشستن صحيح سلامت شما را تضمين می کند، با این حال، زیادی از ما به حالت خمیده می نشینیم، به ویژه زمانی که با کامپیوتر کار می کنیم. طرز ایستادن و نشستن نادرست در درازمدت باعث ایجاد خمیدگی کمر و در حالت های حاد آن قوز پشت می شود.
ما در ستاره می خواهیم ۱۰ تمرین و نکات ساده را به شما یاد بدهیم که به درمان خمیدگی کمر کمک می کند و باعث می شود کمر خود را صاف کنید و این حالت را برای متداوم حفظ کنید.

 

تمرین هایی برای درمان خمیدگی و قوز کمر

۱- حالت احترام

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

 

دست های خود را پشت سرتان ببرید و کف دست خود را مانند تصویر بالا روی هم قرار دهید. سعی کنید که یک خط مستقیم از انتهای بازوهای خود تا آرنج طرف دیگر بکشید. تیغه شانه های شما باید به سمت یکدیگر حرکت کنند. خود را برای ۱۰ ثانیه در این حالت نگه دارید.

۲- حالت قفل

تصویر حالت قفل برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

 

یک بازو را پشت خود قرار دهید. دست دیگر را بالا ببرید و آن را در نزدیکی پره های شانه قرار دهید. سپس دست های خود را در حالت قفل نگه دارید و آرنج بالایی خود را بالاتر ببرید. دست ها را بعد از ۵ ثانیه جابه جا کنید.

۳- حالت پیچ و تاب

تصویر حالت پیچ و تاب برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

بدون حرکت پایین تنه، دستان خود را پشت سر قرار دهید و بالاتنه خود را به سمت چپ بچرخانید تا شانه های شما با پشت صندلی در یک زاویه مستقیم قرار گیرند. این وضعیت را برای ۵ ثانیه نگه دارید و سپس به سمت رهست بچرخید. این تمرین تاثر نیکوی در رفع خمیدگی کمر دارد.

۴- حالت خم انجام گرفتن

تصویر حالت خم انجام گرفتن برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

لبه صندلی بنشینید و بازوها را پشت سر خود قرار دهید. ستون فقرات خود را خم کنید و به سقف نگاه کنید. به آرامی سر خود را به عقب ببرید تا اینکه پشت صندلی را لمس کنید.

۵- حالت ایستاده

تصویر حالت ایستاده برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

برای رفع خمیدگی کمر همانطور که در تصویر نشان داده انجام گرفته هست بایستید. اطمینان حاصل کنید که با هر دو تیغه شانه، باسن و عضلات ساق پا دیوار را احساس کنید. عضلات شکم خود را منقبض کنید، و تعدادین بار نفس عمیق بکشید.

۶- حالت سقوط

تصویر حالت سقوط برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

این تمرین در ادامه تمرین قبلی هست، در حالی که هنوز در کنار دیوار ایستاده اید، دست های خود را به طرفین بچرخانید و به آرامی بدون خم انجام گرفتن زانوهای خود به جلو بروید. خود را برای ۱۰ ثانیه در این حالت نگه دارید.

 

 

۱- منقبض کـــردن عضلات شکم

تصویر منقبض کـــردن عضلات شکم برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

کمر و عضلات شکم، به یک اندازه در حالت ایستادن شما تاثیر گذار هست. هنگامی که شما عضلات شکم خود را منقبض می کنید، کمرتان به صورت خودی خود رهست می شود و به مرور به رفع خمیدگی کمر کمک می کند. یک کمربند پهن و یا دامن یا شلوار با کمری پهن می تواند به نگهداشتن عضلات شکمی شما در حالت صحیح کمک کند.

۲- یک ژست خاص

تصویر یک ژست خاص برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

لبه صندلی بنشینید، تا جایی که می توانید یک پا را زیر صندلی قرار دهید و پای دیگر را به سمت جلو بکشید. این پوزیشن به شما کمک می کند تا به درستی تعادل خود را حفظ کنید. پس از انجام هر ورزشی، می توانید این کار را انجام دهید.

۳- وخانوم پشت

تصویر وخانوم پشت برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

هنگامی که با کامپیوتر کار می کنید، چیزی را پشت خود ببندید تا به عقب برگردید و ستون فقراتتان را صاف نگه دارید. حتی با یک چوب لباسی ساده این کار انجام خواهد انجام گرفت. تنها کافی هست برای رفع خمیدگی کمر خود تلاش کنید.

۴- وخانوم سینه

تصویر وخانوم سینه برای رفع خمیدگی کمر

قوز کمر قوز پشت رفع قوز کمر خمیدگی کمر خمیدگی تمرینات‌ خانگی انحنای کمر انحنای ستون فقرات

هنگام انجام کارهای خانه، یک کوله پشتی سنگین را جلوی بدن خود ببندید. بدن شما سعی در مقابله با وخانوم کوله می کند و شما شانه های خود را برای ایجاد تعادل به عقب می کشید.

در نهایت، پایان این توصیه ها از انواع کوتاه مدت هستند: آنها یک تأثیر فوری دارند که برای بلند مدت نیست. برای به دست آوردن بهترین نتایج رفع و درمان خمیدگی کمر یا قوز، باید تمرینات را به طور مرتب دنبال کنید.

همچنین باید به یاد داشته باشید:

. این تمرینات ممکن هست برای رفع خمیدگی کمر، ناکافی باانجام گرفت. توجه به این تصویر ها انسداد دندانی خود را بررسی کنید و برای حل مشکل، تحت نظارت حرفه ای دندانپزشک خود قرار بگیرید.

 

ستاره