پرتال تعاون

خطرناک ترین عادات مضر برای سلامتی • پرتال تعاون

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

خطرناک ترین عادات مضر برای سلامتی

دسته بندی : خدمات رفاهی تاریخ : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

نگهداری غذا در ظروف پلهستیکی عادت های مضر برای سلامتی پوشیدن شلوار جین تنگ آسیب به سلامتی

برخی عادت های رایج در خانومدگی روزمره شما می توانند برای سلامتی تان زیاد گران پایان شوند سعی کنید هرچه زودتر آن ها را ترک کنید. برخی جلوی عطسه کـــردن خود را میگیرند یا مواد غذایی خود را در ظروف پلهستیکی نگهداری میکنند یا اغلب از صابون های ضدباکتری هستفاده کـــرده و بلافاصله پس از خوردن غذا مسواک میخانومند این ها بدترین عادات مضر برای سلامتی تان به شمار می روند.

ما به بعضی عادت های مضر مثل پوشیدن شلوار جین تنگ ,نگهداری غذا در ظروف پلهستیکی عادت کـــرده ایم و نمی دانیم آنها سلامتی ما را به خطر می انداخانومد.
ترک کـــردن عادت های مضر می تواند دشوار باانجام گرفت. حتی عادت هایی که ما معمولا به عنوان یک کار مفید در نظر می گیریم نیز ممکن هست، به بدن ما آسیب برساند.
یک لیست از عادت های مضر روزمره تهیه کـــرده هست که می توانند آسیب زیادی به بدن شما وارد کنند.

 

۱- جلوگیری از عطسه کـــردن

جلوگیری از عطسه کـــردن از عادت های مضر هست که زیادی آن را انجام می دهند. تایمی برای جلوگیری از عطسه، دهان و بینی خود را می بندیم، فشار داخل جمجمه ما به طور قابل توجهی افزایش می یابد. جریان خون در مغز مختل می شود، و رگ های خونی و بافت های عصبی فشرده می شوند. این کار می تواند منجر به سردرد، صدمه به عروق و حتی مشکلات شنوایی شود. هرگز از عطسه کـــردن خودداری نکنید.

۲- هستفاده از اسانس و عطر غیر اصل

مواد مصنوعی اغلب برای ساخت اسانس هستفاده می شوند، از آنها در تولید عطرهای قوی تر و ارزان تر از عطرهایی با روغن طبیعی هستفاده می شود. این مواد می تواند موجب سرگیجه، حالت تهوع و خواب آلودگی شود. همچنین چشم، گلو و پوست را تحریک می کند.

۳- هستفاده از تلفن هوشمند قبل از رفتن به رختخواب

نور مصنوعی در شب تولید هورمون ملاتونین که خواب و بیداری را تنظیم می کند را سرکوب می کند. ملاتونین پایین می تواند منجر به افسردگی، سرطان، چاقی، بیماری های قلبی و سیستم ایمنی ضعیف شود. بنابراین عادت های مضر مثل کار کـــردن با لب تاب و گوشی در آخر شب را ترک کنید. زود رفتن به رختخواب برای بهبود سلامت شما معقول هست.

۴- ذخیره مواد غذایی در ظروف پلهستیکی

زیادی از ظروف پلهستیکی حاوی مواد شیمیایی مصنوعی مانند فتالات و بیسفنول هستند که به انعطاف پذیری آنها کمک می کند. اگر مواد غذایی در مدت زمان طولانی در جعبه های پلهستیکی نگهداری شود، مواد پلهستیک می توانند در غذا نفوذ کنند. خوردن این غذاها می تواند بر سیستم غدد ریز درون بدن تاثیر بگذارد.

ذخیره مواد غذایی در ظروف ساخته انجام گرفته از شیشه، فولاد ضد خانومگ یا مواد سرامیکی، ایده نیکوی هست. همچنین به سمبل های فوق توجه کنید، زیرا هشدارات مفید در مورد نحوه هستفاده از ظروف را ارائه می دهند.

۵- مسواک زدن دندان ها بلافاصله پس از غذا خوردن

دندان پزشکان مدتههست توصیه می کنند که دندان ها را حداقل ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن بشویید. حتی اگر ممکن هست یک ساعت بعد از غذا خوردن باانجام گرفت، بهتر هست. غذا و نوشیدنی ها، به ویژه آنهایی که زیاد اسیدی هستند، روی مینای دندان و لایه زیر آن (دنتین) تأثیر می گذارند. حرکت مسواک اسید ها را به سمت داخل هل می دهد و به عاج نزدیک تر می کند. این کار می تواند به حساسیت انجام گرفتید منجر شود و به مینای دندان آسیب برساند.

۶- اغلب از صابون ضد باکتری هستفاده می کنید

تعداد زیادی از باکتری های مفید در سطح پوست ما خانومدگی می کنند و نقش حیاتیی در محافظت از بدن ما ایفا می کنند. اگر ما اغلب از صابون ضد باکتری هستفاده کنیم، حالت هسترلیزه دست ها را از بین می بریم، که به نوبه خود فرصتی برای ورود باکتری های مضر به بدن مهست. متخصصین پوست توصیه می کنند که صابون ضد باکتری را برای بریدگی ها، خراش ها و چروک ها هستفاده کنید. از صابون ضد باکتری زیاد از دو بار در هفته برای شستن دست ها هستفاده نکنید.

 

۷- شلوار جین تنگ

از عادت های مضر اکثر افراد پوشیدن شلوار جین های تنگ هست. اگر چه ممکن هست خیلی شیک باشند، اما شلوار جین تنگ متداوم بر روی پوست و رشته های عصب شما فشار می آورد. این فشار موجب احساس ناآسودهی دائمی می شود که می تواند به مشکلات سیستم عصبی منجر شود. همچنین کاهش رسیدن جریان هوا به پاها ممکن هست موجب خارش و سوزش شود و در نهایت پاهای شما بی حس می شود.

۸- نوشیدن آبمیوه

هر کسی می داند که آب میوه تنها در مقادیر کم برای شما نیکو هست. در مورد بیماری های خاص، آب میوه حتی می تواند باعث آسیب جدی به بدن شما شود. به عنوان مثال، آب انگور برای کسانی که دارای اضافه وخانوم یا دیابت هستند توصیه نمی شود. علاوه بر این، آبمیوه های دارای مواد آلرژیک قوی هستند. شما باید در مورد دادن آنها به بچه ها مراقب باشید: تنها مقادیر کمی آب میوه به آنها بدهید، و اگر ممکن هست، قبل از آن با دکتر مشورت کنید.

ستاره