پرتال تعاون

افزایش قدرت مغز با برخی روش های ساده • پرتال تعاون

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶

افزایش قدرت مغز با برخی روش های ساده

دسته بندی : خدمات رفاهی تاریخ : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

مراقبت از حافظه عملکـــرد مغز سرطان زوال حافظه تقویت حافظه افزایش حافظه افزایش توانایی های حافظه

عمر مغز ما و بهبود عملکـــرد آن بسته به خوراکی هایی هست که در طی روز میل می کنیم. برخی فعالیت ها در کنار تغذیه سالم می توانند فعالیت حافظه شما را بهبود ببخشند. اگر از مبتلا انجام گرفتن به آلزایمر هراسان هستید و می خواهید قدرت مغزتان تا تعداد سال فردا مانند روز نخست باانجام گرفت به راهنمایی های ما در این زمینه دقت کنید.


یخچال شما، می‌تواند فردا مغزتان را فاش کند. آنچه که امروز در سفره‌تان می‌چینید، می‌تواند عمر مغز شما را تخمین بخانومد و احتمال دچار انجام گرفتن‌تان به آلزایمر را تعیین کند.

محققان می‌گویند خوراکی‌هایی که میل می‌کنید، بر حافظه، توانایی شناختی و قدرت پردازش هشدارات شما در سال‌های فردا تاثیر می‌گذارند. پس اگر نگران ابتلا به آلزایمر هستید، در کنار حل کـــردن جدول سودوکو، می‌توانید سراغ این خوراکی‌ها بروید.

 

کرفس

برای اینکه مغزتان دچار التهاب و عواقب تلخ ناشی از آن نشود، به ماده‌ای به نام لوتئولین نیاز دارد. این ماده سرعت پیر انجام گرفتن مغز را کم می‌کند و نمی‌گذارد که توانایی‌های ذهنی‌تان در سال‌های فردا کاهش شوند. محققان می‌گویند کرفس می‌تواند به مغز شما لوتئولین برساند و نه‌تنها در درازمدت بلکه در کوتاه‌مدت هم عملکـــرد مغزتان را بهبود ببخانجام گرفت.

 

گوجه‌فرنگی

لیکوپن، آنتی‌اکسیدان قوی هست که در گوجه‌فرنگی می‌توانید آن را پیدا کنید. این آنتی‌اکسیدان از مغز و جسم شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و نمی‌گذارد که با زوال سلول‌های مغزتان، گرفتار آلزایمر شوید. از سوی دیگر، گوجه‌فرنگی سرشار از کولین و ویتامین‌های گروه B هست و به همین دلیل قدرت یادگیری و حافظه شما را تقویت می‌کند و حتی خواب‌تان را هم تنظیم می‌کند.

 

تخمه‌کدو

تایمی هوس خوردن تنقلات به سرتان می‌خانومد، به جای چیپس و پفک، سراغ تخمه‌کدو بروید. این دانه کوچک که سرشار از امگا۳ و اسیدهای چرب غیراشباع هست، روان شما را سالم نگه می‌دارد. تخمه‌کدو، منیزیم فراوانی دارد و به همین دلیل علاوه بر آرام‌بخش بودن، قدرت مغز، تمرکز و حافظه شما را هم تقویت می‌کند.

 

کلم بروکلی

سبزیجاتی مثل بروکلی، ترکیبات سولفورفان را در خود دارند و به همین دلیل به تجدید و ترمیم بافت عصبی مغز کمک می‌کنند. کلم بروکلی، مقدار قابل توجهی ویتامین K هم دارد و از همین رو نه‌تنها به تقویت مهارت‌های شناختی شما کمک می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به آلزایمر را هم کاهش می‌دهد.

مراقبت از حافظه عملکـــرد مغز سرطان زوال حافظه تقویت حافظه افزایش حافظه افزایش توانایی های حافظه

زردچوبه

اگر به مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل یا نفخ مداوم دچار هستید، سراغ زردچوبه بروید. اگر هم می‌خواهید مغزی توانمند و سیستم عصبی سالم داشته باشید، باز هم از زردچوبه کمک بگیرید. این ادویه پرخاصیت، سموم بدن‌تان را دفع می‌کند، التهاب بدن و مغزتان را کاهش می‌دهد و به همین دلیل از جسم شما در برابر سرطان و مغزتان در برابر زوال محافظت می‌کند.

 

روغن نارگیل

شاید برای حفظ طراوت پوست و موی‌تان از روغن نارگیل کمک گرفته باشید، اما فراموش نکنید که این روغن، امگا۳ فراوانی دارد و به مغز شما هم خدمت می‌کند. روغن نارگیل ضدآلزایمر هست و می‌تواند اختلالات خفیف شناختی را هم درمان کند.

 

چغندر

همین چغندری که میلی به وارد کـــردنش به یخچال‌تان ندارید، می‌تواند عملکـــرد مغزی شما در سال‌های پیری را تقویت کند. بزرگسالانی که چغندر را به غذاهای‌شان اضافه می‌کنند یا آب آن را می‌نوشند، به خون خود اکسیژن افزایشی می‌رسانند و نیاز مغزشان به گردش خون و اکسیژن را تامین می‌کنند.

 

آب قلم

اضافه کـــردن آب قلم به سوپ و خورشت، برای مغز شما مفید هست. به شرط آنکه بعد از پخت، چربی جمع انجام گرفته روی آب قلم را دور بریزید. از نظر محققان این ماده پرخاصیت، نه‌تنها می‌تواند به کاهش اسید معده شما کمک کند بلکه فعالیت روده‌ها و به صورت حتم مغز شما را هم بهبود می‌بخانجام گرفت.

 

هفته نامه آتیه نو